Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Introducció metodològica. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Introducció metodològica. Mostrar tots els missatges

divendres, 29 d’abril del 2011

Seguiment de la planificació

A l’inici vam fer la planificació de les quatre PAC del projecte. Cada un de nosaltres individualment es va encarregar de la planificació d’una PAC i  en vam fer un document; sempre, però, comptant amb l’espai de debat del grup per comentar de manera dinàmica les qüestions pertinents. Vam procurar que la planificació fos ben acurada detallant al màxim tots els aspectes que hi intervindrien per tal d’evitar dubtes i entrebancs més endavant. 

Després vam emprendre la tasca de localització d’informació a la xarxa i va ser força positiva; van fer la recollida entre tots de una bona representació del tema de literatura europea. Pel que fa a les eines de tractament de la informació, hem creat un blog i ens anem familiaritzant amb la wiki que ens està resultant una mica més difícil del que esperàvem. Tot i que ens porten alguns maldecaps ho anem solucionant entre nosaltres, sigui treballant individualment, a traves del fòrum de debat o com a últim recurs acudint al consultor. Pel que fa a aquestes eines, per assolir el nivell de competència que perseguim, potser serà necessari allargar una mica el termini tal com ha ofert als grups el consultor. 

 Hem estat fent les tasques assignades i hi ha hagut molt bona col·laboració entre tot l’equip. La Helena i la Laura  han sabut coordinar les PAC 1 i 2 molt encertadament.

dilluns, 18 d’abril del 2011

Justificació i mètode de tria de cerques


A més a més de tenir en compte la pertinència respecte els objectius que ens hem fixat, fem la tria de les cerques seguint els criteris de verificació que recomanen els materials de l’assignatura,. Així doncs, la webliografia ha de tenir una autoria explicita i reconeguda, amb una autoritat que done suport econòmic i acadèmic a la informació. També atenem a l’actualització i presentació de la web, doncs la cura en la presentació i l’actualització permanent de la web mostren una idea cabdal de la importància  que l’autoritat dona a la informació oferta.

Així mateix, cal tenir en compte la procedència, de la informaciò, les fonts reconegudes per l’autor, el propòsit explícit que mou l’oferiment i l’objectivitat en la presentació. Amb aquesta finalitat, cerquem informacions protegides sota qualsevol de les certificacions reconegudes internacionalment (ICANN, IQUA, W3C, AUI, etc.).

diumenge, 17 d’abril del 2011

Objectius i criteris de cerca

L’objectiu era trobar informació sobre el tema del projecte “Literatures de postguerra a Europa: paral·lelismes i divergències” i l’he buscada a Internet.
He fet cerques a través de buscadors genèrics, què és d’on he tret més informació; de fet, la major part l’he trobada per mitjà de Google tot fent ús dels directoris temàtics.

Bàsicament, les cerques les he fet usant les paraules clau literatura, postguerra, europea i seguint els enllaços relacionats que m'han portat a camps d’interès més concrets.

No he anat més enllà en la  cerca -en llocs especialitzats- perquè he trobat informació abundant amb els buscadors genèrics.

He tingut en compte que la informació fos concreta, concisa, en llenguatge planer.

Montse

Acords inicials del grup

Un cop ens hem posat d’acord amb el tema del projecte, i després d’un canvi de rumb aconsellat pel Jordi, treballem en els acords inicials de funcionament del grup NAUTA.

Tenim la sort de compartir l’objectiu principal dels nostres estudis, que és bàsicament gaudir del procés d’aprenentatge i aprofundir en la nostra llengua i literatura des d’una vessant, en podríem dir, lúdica. Aquestes circumstàncies afavoreixen un clima relaxat, gens competitiu i que permet una gran col·laboració.

Tots tenim uns horaris difícils, compromisos laborals i familiars. En aquest aspecte estem també molt equilibrats, i estem tots d’acord en dotar el grup d’una gran flexibilitat. En un moment donat ens hem plantejat trobar algun dia concret per connectar-nos els quatre al mateix temps, fins i tot via xat, però de seguida ho hem descartat. En aquest punt el tutor ens ha donat un cop de ma: no és en absolut necessari realitzar aquest projecte amb sincronia d’horaris.

Finalment també hem de tenir en compte que els nostres coneixements relacionats amb la matèria de l’assignatura són equiparables. Tots n’hem d’aprendre molt, i així ho volem fer, per tant ens repartirem les tasques de manera equitativa, ja que tots volem tocar-ho tot.

Hem abordat la redacció dels acords seguint les següents pautes:
-          Distribució del treball
-          Distribució de responsabilitats
-          Connexió
-          Actituds
-          Temes pràctics i de format
-          Gestió del procés

Acords inicials de funcionament

Sobre el grup

Com expliquem a la presentació, aquest grup està format per quatre estudiants del grau de Llengua i Literatura Catalanes. A continuació podeu llegir un petit resum de com som cadascun de nosaltres.
Hola! Jo sóc la Laura, tinc 28 anys i visc a Montcada i Reixac. Vaig estudiar periodisme a la UAB, però, finalment, he acabat treballant de professora, que ha estat i és la meva veritable vocació. Estimo el català i la literatura i, per aquest motiu, em vaig decidir a estudiar el grau de Llengua i Literatura Catalanes. Ho faig per afició, sense presses, amb l’objectiu divertir-me i que  el que aprengui em serveixi per ser millor a la meva feina i, per què no, a la meva vida.
Salut! El meu nom és Ramon Pardo, visc a Vinalesa (l’Horta de València), sóc agricultor i tinc 54 anys. Estudie el grau de Llengua i Literatura Catalana com a exercici contra l’envelliment mental. Vaig demanar a Montse i Helena (Laura encara no hi era) de formar part del seu grup perquè em van agradar les seves intervencions anteriors i el tema que proposaven. És un honor treballar amb totes tres.
Hola a tothom! Em dic Helena Miralles i visc a Barcelona. Sóc llicenciada en Ciències Físiques, ... però d’això ja fa molt temps. I ara, aquí em teniu, estudiant Llengua i literatura catalanes. Des que jo recordo, la literatura ha estat la meva passió, i per això m’he animat a iniciar uns estudis que m’hi acostaran encara més. La meva intenció és gaudir-ne al màxim i sense presses.Estic molt contenta amb l’equip Nauta ja que em sembla que he trobat tres persones amb les que comparteixo la manera d’enfocar aquests estudis i, per descomptat, l’interès en el tema que estudiarem.
Molt bones! Sóc la Montse, visc al Baix Llobregat i estudio Llengua i literatura catalanes. Aquesta és la meva segona oportunitat d'estudiar -ara que els meus fills ja són grans- i em decanto cap a la llengua per aprofundir, tant com pugui, en la nostra.L'assignatura de TIC, tot i que és molt laboriosa, la trobo molt interessant i molt útil, tant pels estudis com per altres usos personals perquè ens ensenya a moure'ns pel laberint d'Internet.

Salutacions internautes!
Hem de dir que no ens coneixíem prèviament i el nostre aparellament a quatre ha estat força similar al d’una cita a cegues que, de moment i després de la primera PAC –liderada excel·lentment per l’Helena-, podem dir que ha sortit força bé. El motiu principal pel qual hem format grup és que a tots ens va interessar el tema que va proposar la Montserrat al fòrum de l’aula: Literatura i política. Després, gràcies a les aportacions de l’equip, l’hem acotat fins a transformar-lo en un ítem més concret: literatures de postguerra europees. Les ganes d’aprendre i de divertir-nos mentre ho fem hi són i esperem poder-vos-les transmetre a través d’aquest espai.
Per cert, potser us preguntareu perquè es diu Nauta el nostre blog, oi? Què té a veure això amb la literatura de postguerra? Aquest nom el va proposar el Ramon i a tothom ens va semblar bé des de bon començament. Nauta significa navegant en llatí i, com que ja és una mica això el que estem fent en aquesta assignatura, doncs vam trobar que ens anava com a anell al dit!

Laura

Presentació

Benvingudes i benvinguts al nostre blog sobre les literatures de postguerra a Europa (paral·lelismes i divergències). Aquest espai que teniu al davant ha estat creat per quatre estudiants del grau de Llengua i Literatura Catalanes de la UOC, com a part d’un projecte de l’assignatura de Competències TIC. Després de cursar-la, esperem haver après a utilitzar i classificar millor tots els recursos i la informació existent a Internet. Amb tan sols unes setmanes de classe ja hem pogut constatar que ens serà molt útil per conèixer i aprofitar d’una manera més profunda i efectiva aquest immens i caòtic univers virtual.
Per posar en pràctica tot el que anem aprenent, hem triat un tema sobre el que treballar, que esperem que us sembli tan interessant com a nosaltres: les literatures de postguerra a Europa, paral·lelismes i divergències. En aquest blog podreu seguir l’evolució de la nostra feina i investigacions i, a final de curs, recollirem tota la informació recopilada en una wiki, sobre la que ja us en donarem més detalls quan la tinguem creada.
Esperem que aquests articles ens serveixin per poder compartir entre els membres del grup i amb tothom qui ho desitgi els nostres avenços. Tots els aventurers, viatgers, exploradors i investigadors tenen un diari de treball. Doncs, bé, aquest blog serà el diari de treball de quatre intrèpids exploradors d’Internet: l’Helena, la Montserrat, el Ramon i la Laura.
No cal dir que ens agradarà rebre els vostres comentaris sobre la nostra particular aventura.

Laura